2005-11-12

아마존 특허와 Attention

Amazon.com이 미국 특허 6,963,848을 획득했답니다. 내용은 "methods and system of obtaining consumer reviews" 입니다.

Niall Kennedy씨가 언급한 재미있는 점들을 인용하면,

  • The predetermined amount of time may be independent of the length of the book or the type of book.
  • The predetermined amount of time may be greater for a relatively longer book or for a non-fiction work, as opposed to fictional work.
  • The review request may be sent or presented specifically on weekends or holidays, when people are more likely to have free time to provide such reviews.
  • If the customer has previously ordered a new book on the average of once a month and/or previously submitted reviews an average of one month after ordering a book, then a review request may be sent to the customer one month after the purchase or delivery of a new book.
  • The merchant or other review collector can identify and verify that the review comes from an actual purchaser or user of the item being reviewed.
  • A reward or incentive may be offered to further encourage the customer to provide a review.
  • The reminder or request may be presented to the customer when the customer visits certain web sites, such as a web site associated with the merchant which sold the item to the customer.
정리하면, 상품에 대한 review를 쓸만한 사람에게 review를 의뢰하고, 해당 review로부터 고객의 상품 구매가 일어나면 인센티브를 부여한다는 내용입니다.

지난 번 소개한 Attention과 아마존의 아이디어를 결합한다면 이렇게 되지 않을까요?
  1. 특정 상품에 대한 attention을 가지고 있는 사람들에게 review 요청을 한다.
  2. 요청을 받은 사람은 자신의 블로그 또는 아마존 사이트에 review를 올린다.
  3. 아마존은 해당 review를 해당 상품에 대한 attention을 가진 사람들에게 feeding 한다.
  4. 아마존은 해당 review로부터의 수익에 대한 인센티브를 제공한다.
결국 경계없는 clickstream(attention)과 Adsense의 결합이 되는 건가?


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